Blog: Vores verden

Back to all posts
  • Konvers modtager Æresprisen til Mad+medier 2014

    Fredag den 27. juni 2014 fandt Mad+mediers prisuddeling sted for andet år i træk i Københavns Operahus med en fejring af tidens gastronomiske formidlingsindustri. Konvers deltog i festlighederne i forrygende selskab med Danmarks dygtigste madkommunikatører - og gik simpelthen hjem som de pavestolte modtagere af Æresprisen 2014!

    Joachim Hjerl (Konvers), Rasmus Holmgård, Marie Sainabou Jeng, David Mouritzen (Konvers)

    ”Festen, der stolt institutionaliserer den gastronomiske formidlingsindustris indspiste rygklapperi. Fordi vi fortjener det!”, skriver stifterne ganske vist selv om prisen. Med glimt i øjet og kortene på bordet.

    Selvfed fest? Måske. Men en særdeles velkomponeret, smagfuld én af slagsen. Prisuddelinger må næsten per definition finde sted i sammenfiltrede netværk, når fagfolk hylder deres fælles positive brancheudvikling. Skal vi bedømmes og kåres, så lad da endelig den mest kompetente creme de la creme inden for dansk madformidling med fingeren på pulsen styre slagets gang. Prisuddelingens andre nominerede var i hvert fald de fremmeste på alle fronter i dagens danske madformidling.

    Derfor er vi utroligt stolte af, at Konvers' direktører, Joachim Hjerl og David Mouritzen, rundede prisuddelingen af som årets vindere af Æresprisen, en ny kategori i 2014. Den eneste af priserne, som uddeles direkte af Mad+Medier-prisens initiativtagere, Marie Sainabou Jeng og Rasmus Holmgård, i samarbejde med COOP. Kandidaterne vælges på tværs af alle gastronomiske formidlingsdiscipliner uden nødvendigvis at være knyttet til specifikke produktioner i 2013.

    Og hvilke kandidater! Kategoriens andre nomineringer talte ingen ringere end Lars Sonne-Hansen fra Suhrs Madakademiet, fotograf Claes Bech-Poulsen og madkæmper Katrine Klinken, der alle har leveret madkommunikation af tårnhøj kvalitet i årevis.

    Konvers blev nomineret for bl.a. bureauets kampagner for fisk og skaldyr, ”hvis knivskarpe retorik i ord, billeder, grafik og (event-)oplevelse perfekt balancerer det faglige og det lækre” og løb derefter med prisen på baggrund af ”en beundringsværdig hands-on-tilgang til mødet med medier og forbrugere.”

    Det varmede især at få bekræftet, hvordan vores engagement og værdier brænder igennem i Konvers' projekter og kommunikation: ”Der er en menneskelighed og et personligt nærvær i jeres aktiviteter, selvom kundens budskab er i fokus. Fantastisk evne! Jeres eventkommunikation er i en klasse for sig. Fascinerende og lærerig for fagfolk, men altid også med adresse til de modtagere, som ikke er en del af det elitære gastro-community.”

    ”I skaber tendenserne, og at have et bureau med syn for det, er en gave for en kunde”, lød det fra juryen. Vi takker for prisen og knokler videre med masser af frække projekter på tegnebrættet for fortsat at leve op til de store ord!

    Læs talen eller mere om Mad+medier-prisen her